Diumenge 23 d'octubre: primera neteja del projecte per consolidar la fauna al riu Ripoll
L'ADENC inicia una nova fase de "Fes reviure el Ripoll!", encaminada al foment de la fauna al riu Ripoll, amb el suport d'Unnim Caixa.
El primer pas: aquest diumenge 23 d'octubre primera neteja popular al riu Ripoll (Sabadell). Nova crida al voluntariat ambiental.
La neteja
L'ADENC convoca aquest diumenge 23 d'octubre a totes aquelles persones que vulguin participar a la primera neteja popular de la segona fase del projecte de recuperació ecològica del riu Ripoll al seu pas per Sabadell "Fes reviure el Ripoll!". Aquest projecte compta amb el suport de l'Obra Social d'Unnim Caixa.
L'indret de trobada és al berenador de Sant Vicenç de Jonqueres a les 10 del matí. L'activitat s'allargarà fins a les 2 del migdia.
Aquesta activitat és gratuïta i hi pot participar tot tipus de persona. Ni l'edat ni el gènere no són cap limitació per contribuir amb l'acció voluntària. L'ADENC posa el material necessari per poder netejar i una mica d'avituallament per les persones que hi participin.
Tot i que en altres ocasions (visiteu aquí la del 2009 i aquí la del 2010) ja hem realitzat altres actuacions de neteja, encara hi ha petits focus de residus que cal eliminar. Cal deixar aquest tram net com una patena!
La nova fase de "Fes reviure el Ripoll!": Foment de la fauna
L'ADENC inicià el 2009 un projecte de recuperació ecològica d'un tram del riu Ripoll al seu pas per Sabadell. La primera fase, finalitzada el juliol de 2011, ha servit bàsicament per eliminar la vegetació al·lòctona i plantar al voltant de 15.000 peus d'espècies autòctones. Aquesta primera fase ha estat finançada principalment per l'Agència Catalana de l'Aigua i ha estat dissenyada (ACA) per esdevenir un exercici d'educació ambiental in situI i ser executada per voluntariat.
Ara tot just iniciem una segona fase, en aquest cas finançada majoritàriament per l'Obra Social d'Unnim Caixa. D'aquesta nova fase se'n poden destacar principalment dos objectius:
-
Millorar l'hàbitat de diferents grups faunístics.
-
Sensibilitzar la població sobre la necessitat de preservar i recuperar el bon estat ecològic dels espais fluvials.
Pel que fa a la millora de l'hàbitat, durant aquest final del 2010 i tot el 2011 l'ADENC pretén potenciar l'establiment de la fauna pròpia del riu i del seu bosc de ribera. Així està prevista la instal·lació de caixes-niu per potenciar la nidificació dels ocells insectívors, la construcció de basses temporals que facilitin la cria d'amfibis, la construcció de petites llacunes que esdevinguin zones de descans i de cria pels peixos, i la reintroducció de diverses espècies d'amfibis i rèptils com la tortuga de rierol, Mauremys leprosa, present riu amunt, però absent en el tram en restauració.
ADENC-EdC
El Vallès, 21 d'octubre de 2011
NOTA 1: podeu veure la presentació del projecte "FES REVIURE EL RIPOLL!" a
http://www.adenc.cat/documentacio/fes-reviure-el-ripoll-presentacio
NOTA 2: visiteu virtualment l'exposició "Fes reviure el Ripoll! Un projecte de restauració ecològica, un projecte de ciutat" a
Més informació:
ADENC 937 171 887 correu@adenc.cat www.adenc.cat
fesreviurelripoll@gmail.com Uneix-te al Facebook: Fes reviure el Ripoll




Comentaris
Envia un nou comentari