Coneix l'ADENC | Cerca al lloc web | Fes-te Soci | Contacta

  • Inici
  • L'Adenc
  • Actualitat
  • Agenda
  • Campanyes
  • Educació ambiental
  • Grups de treball
  • Publicacions
  • Documentació
Home » Educació ambiental » Unitats didàctiques » Rodals i ciutats. L'equilibri és possible

Rodals i ciutats. L'equilibri és possible

Pàgines referenciades: 
1. Guia didàctica per al professorat (exposició Rodals i Ciutats)
2. Materials per a l'alumnat
3. Plafons de l'exposició
4. Audiovisual del Vallès
5. Joc de la connectivitat
6. Com el Vallès no hi ha res...
7. Material complementari: plànols, taules i annexos.

Aquesta proposta didàctica consta d'una exposició i d'una guia didàctica, entre altres materials, en què es mostra la importància dels espais naturals que envolten les zones urbanes. No només presenten els valors naturals d'aquests espais i les activitats agràries i de lleure que s'hi duen a terme, sinó que incideixen també en com es gestionen i en com poden intervenir els ciutadans en la seva conservació. Es convida a fer una anàlisi del territori en què vivim i una reflexió de com volem que sigui aquest territori en el futur.

Objectius
- Reconèixer i identificar les principals unitats paisatgístiques dels rodals de les ciutats i valorar-ne la diversitat.
- Comprendre el territori com el resultat de la interacció natura-humans.
- Identificar els valors naturals i socials dels rodals de les ciutats.
- Fer una valoració crítica d'informacions diferents valorant solucions i alternatives als problemes.

INTRODUCCIÓ

La proposta didàctica que us oferim està vinculada a l'exposició Rodals i ciutats. L'equilibri és possible on es mostra la importància dels espais naturals que envolten les zones urbanes. L'exposició no només presenta els valors naturals d'aquests espais i les activitats agràries i de lleure que es duen a terme, sinó que incideix també en com es gestionen i en com els ciutadans poden intervenir en la seva conservació. L'exposició convida a fer un anàlisi del territori en el que vivim i una reflexió de com volem que sigui aquest territori en el futur. El conjunt d'activitats de la guia didàctica van en el mateix sentit.

L'exposició s'adreça especialment als instituts de secundària i està acompanyada d'una guia pedagògica per treballar diferents aspectes a l'aula que podeu descarregar-vos en format PDF, així com diverses activitats didàctiques per ampliar coneixements i treballar l'exposició a l'aula: audiovisual amb imatges de diversos àmbits del Vallès, joc interactiu, annex de fauna i flora, etc.

Aquesta exposició ha estat elaborada amb el suport de l'Obra Social Caixa Sabadell i Diputació de Barcelona.

Si esteu interessats en portar l'exposició al vostre centre o municipi, podeu contactar amb l'ADENC (93 717 18 87 o correu@adenc.cat).

  • Tipus d'activitat: Exposició didàctica
  • Curs a qui s'adreça: Secundària i públic en general
  • Àrea de coneixements: Ciències de la naturalesa i ciències socials
  • Descripció: 15 plafons, dos ordinadors
  • Requeriments específics: Espai interior amb una superfície lineal de 22 m aproximadament

Un projecte de:

Amb el suport de:

Educació ambiental

  • Programes
  • Recursos educatius
  • Programa Ciutat i Escola de l'Ajuntament de Sabadell
  • Guia d'activitats i serveis educatius (PAME) de l'Ajuntament de Terrassa

Inici de sessió d'usuari

  • Crea un compte nou
  • Demana una contrasenya nova

Promocionem



Entitat adherida a la Federació d'Entitats Ecologistes de Catalunya

Disseny Web | Aquesta web es publica sota llicència creative commons | Accés Intranet